Wizardry 8 függelék


1
FÜGGELÉK
Függelék 1: Varázsigék
Függelék 1A: Varázsigék varázsszint alapján
1. Varázsszint
Savas fröccs
Birodalom: Víz
Költség: 2
Varázskönyv: Akímista
Célpont: 1 Ellenfél
Sebzés: 4/L
Hatás: Azonnali
Leírás: Egy kis égető savas permet, mely egy lény ellen hatásos.
Áldás
Birodalom: Isteni
Költség: 4
Varázskönyv: Pap
Célpont: Körülötte lévő szövetségesek
Sebzés: N/A
Hatás: 2/L
Leírás: Megnöveli a társaság páncélzatának osztályát és segítségével megnő a találati valószínűség.
Az erőszint hatással van a varázslat hosszára, de nincs hatással annak hatékonyságára.
Sárm
Birodalom: Mentális
Költség: 5
Varázskönyv: Pap, Telepata
Célpont: 1 NPC
Sebzés: N/A
Hatás: NPC Párbaj
Leírás: Hatására egy NPC barátságosabban fog viselkedni a továbbiakban.
Energialöket
Birodalom: Tűz
Költség: 2
Varázskönyv: Mágus
Célpont: 1 Ellenfél
Sebzés: 4/L
Hatás: Azonnali
Leírás: Egy teremtmény ledöndétésere alkalmas elektronikus energialöket.
Fagy
Birodalom: Víz
Költség: 2
Varázskönyv: Mágus
Célpont: 1 Ellenfél
Sebzés: 4/L
Hatás: Azonnali
Leírás: Egy fagyasztó széllöket, amely egy ellenfél megsebzésére alkalmas.
2
FÜGGELÉK Gyógyító sebzés
Birodalom: Isteni
Költség: 3
Varázskönyv: Akímista, Pap, Telepata
Célpont: 1 Szövetséges
Gyógyítás: 10/L
Hatás: Azonnali
Leírás: Egy karakter gyógyítására alkalmas varázslat.
Viszkető bőr
Birodalom: Föld
Költség: 2
Varázskönyv: Akímista
Célpont: Szembenlévő ellenfelek
Sebzés: N/A
Hatás: 1/L
Leírás: Irritáló viszketés szállja meg az ellenfeleket, ezzel megzavarva a védekezésben és
a támadásban.
Fény
Birodalom: Tűz
Költség: 1
Varázskönyv: Alkimista, Mágus, Pap
Célpont: N/A
Sebzés: N/A
Hatás: 24 Óra
Leírás: Egy apró lángoló gömb egész napra bevilágítja a társaság környezetét. A fényereje
függ az erőszinttől.
Sebek
Birodalom: Isteni
Költség: 2
Varázskönyv: Pap
Célpont: 1 Ellenfél
Költség: 4/L
Hatás: Azonnali
Leírás: Mágikus sebzéseket okoz egy ellenfélnek.
Elmecsapás
Birodalom: Mentális
Költséég: 3
Varázskönyv: Telepata
Célpont: 1 Ellenfél
Sebzés: 5/L
Hatás: 1/L
Leírás: Mentális energiával képes megsebezni egy ellenfelet, aminek valószínűleg elmezavar
lesz a hatása.
3
FÜGGELÉK
Bénítás
Birodalom: Víz
Költség: 3
Varázskönyv: Pap, Telepata
Célpont: 1 Ellenfél
Sebzés: N/A
Hatás: 1/L
Leírás: Hatástalanít egy ellenfelet, melynek időtartalma függ az erőszinttől.
Alvás
Birodalom: Levegő
Költség: 3
Varázskönyv: Alkimista, Mágus, Telepata
Célpont: 1 Csoport
Sebzés: N/A
Hatás: 1/L
Leírás: Álomba ringat egy csapat ellenfelet, ezzel megakadályozva őket a támadásban
vagy a védekezésben.
Életerő
Birodalom: Víz
Költség: 2
Varázskönyv: Alkimista, Pap
Célpont: 1 Szövetséges
Gyógyítás: 21/L
Hatás: Azonnali
Leírás: Egy karakter teljes életerő feltöltésére szolgál.
Rettegés
Birodalom: Mentális
Költség: 3
Varázskönyv: Mágus, Telepata
Célpont: Ellenfelek csoportja
Sebzés: N/A
Hatás: 1/L
Leírás: Mentálisan befolyásolja a kiszemelt áldozatokat, rettegést, félelmet keltve bennük,
ezzel akadályozva őket a harcban. Szélsőséges esetben ez akár ájulást is okozhat.
2. Varázsszint
Vakító villanás
Birodalom: Tűz
Költség: 5
Varázskönyv: Alkimista
Célpont: Ellenfelek körülötte
Sebzés: N/A
Hatás: 1/L
Leírás: Vakító fényesség jelenik meg a célpontnál, ezzel elvakítva az ellenfeleket.
4
FÜGGELÉK Állapotjavítás
Birodalom: Víz
Költség: 4
Varázskönyv: Alkimista, Pap, Telepata
Célpont: 1 Szövetséges
Sebzés: N/A
Hatás: Azonnali
Leírás: Javíthatod a karaktergyengébb képességeit (félelem, vakság, émelygés, ingerültség,
stb.)
Titkok felfedése
Birodalom: Mentális
Költség: 5
Varázskönyv: Mágus, Telepata
Célpont: N/A
Sebzés: N/A
Hatás: 10 másodperc + 20 másodperc/L
Leírás: A társaság minden tagjának megnöveli a észlelési képességét, ezzel segítve, hogy
könnyebben megtaláljanak rejtett dolgokat. Az erőszint befolyásolja a varázslat
hatásának időtartalmát, de nincs hatással annak eredményességére.
Isteni csapda
Birodalom: Mentális
Költség: 4
Varázskönyv: Pap, Telepata
Célpont: Zár
Sebzés: N/A
Hatás: Azonnali
Leírás: Segítségével megnő a zárakkal/csapdákkal kapcsolatos ügyességed, segítve a csapdák
azonosítását és hatástalanítását.
Sárkánylélegzet
Birodalom: Víz
Költség: 4
Varázskönyv: Alkimista
Célpont: 1 Szövetséges
Sebzés: N/A
Hatás: 1/L
Leírás: A célpont képes olyan savas gőzt lövellni, melynek hatására hólyagok, és égési
sérülések keletkeznek az ellenség testén. Az erőszint befolyásolja a varázslat hatásának
időtartalmát, de nincs hatással annak eredményességére.
Mágikus penge
Birodalom: Isteni
Költség: 4
Varázskönyv: Mágus
Célpont: Szövetségesek körülötte
Sebzés: N/A
Hatás: 5 perc/L
Leírás: Varázserő segítségével felruházza a szövetségeseket, hogy könnyebben eltalálják
a célpontot.
5
FÜGGELÉK
Őrangyal
Birodalom: Isteni
Költség: 4
Varázskönyv: Pap
Célpont: 1 Szövetséges
Sebzés: N/A
Hatás: 3+2/L
Leírás: Megidéz egy őrangyalt, ami felfogja a célpontot ért sérüléseket. Szintén az erőszinttől
függ, hogy mennyi sérülést tud felfogni.
Szenteltvíz
Birodalom: Víz
Költség: 5
Varázskönyv: Pap
Célpont: Ellenfelek körülötte
Sebzés: 6/L
Hatás: Azonnali
Leírás: Isteni folyadék, amely elsorvasztja a gonosz, istentelen ellenfeleket.
Tárgy azonosítása
Birodalom: Mentális
Költség: 6
Varázskönyv: Pap, Telepata
Célpont: Tárgy
Sebzés: N/A
Hatás: Azonnali
Leírás: Azonosítatlan tárgyakat segít azonosítani.
Téboly
Birodalom: Mentális
Költség: 5
Varázskönyv: Telepata
Célpont: Ellenfelek csoportja
Sebzés: N/A
Hatás: 1/L
Leírás: Megpróbálja mentális energiával megőrjíteni az ellenfeleket.
Mágikus lövedékek
Birodalom: Isteni
Költség: 4
Varázskönyv: Mágus
Célpont: Szemközti ellenfelek
Sebzés: 4/L
Hatás: Azonnali
Leírás: Apró de hatásos lövedékek mágikus energiával sebzi meg a varázslat alkalmazójával
szemben lévő ellenfeleket.
6
FÜGGELÉK Lövedék pajzs
Birodalom: Levegő
Költség: 5
Varázskönyv: Mágus
Célpont: Szövetségesek körülötte
Sebzés: N/A
Hatás: 5 perc/L
Leírás: Mágikus erőtér, amely megvédelmezheti a társaságot a nem mágikus lövedékek
ellen.
Borotvaköpeny
Birodalom: Föld
Költség: 6
Varázskönyv: Alkimista
Célpont: 1 Szövetséges
Sebzés: 5
Hatás: 1/L
Leírás: A védelmezett testrészt pengék veszik körül, megsebesítve ezzel minden támadót.
Visító hang
Birodalom: Levegő
Költség: 3
Varázskönyv: Mágus, Telepata
Célpont: Szemközti ellenfelek
Sebzés: 3/L
Hatás: Azonnali
Leírás: Éles nagyfrekvenciás hang sebesíti meg a varázslatot alkalmazó előtti ellenfeleket
Lassúság
Birodalom: Víz
Költség: 4
Varázskönyv: Telepata
Célpont: Ellenfelek csoportja
Sebzés: N/A
Hatás: 1/L
Leírás: Megpróbálja lelassítani a támadók egy csoportját, ezzel akadályozva őket a támadásban
és a védekezésben.
Hang gránát
Birodalom: Levegő
Költség: 6
Varázskönyv: Alkimista, Mágus
Célpont: 3D-s hely
Sebzés: Akadályozás
Hatás: Azonnali
Leírás: Fájdalmas hanggal megbénítja vagy rettegésben tartja az ellenfeleket. Megjegyzés:
a hang felhívhatja a közelben lévő lények fi gyelmét.
7
FÜGGELÉK
Háló
Birodalom: Föld
Költség: 5
Varázskönyv: Mágus, Pap
Célpont: Szemközti ellenfelek
Sebzés: N/A
Hatás: 1/L
Leírás: Ragadós hálót lő ki a szemben lévő ellenfelekre.
3. Varázsszint
Páncél
Birodalom: Föld
Költség: 6
Varázskönyv: Pap
Célpont: Szövetségesek körülötte
Sebzés: N/A
Hatás: 5 perc/L
Leírás: Mágikus pajzsot hoz létre a társaság körül, fejlesztve fegyverzet szintjüket.
Kaméleon
Birodalom: Föld
Költség: 6
Varázskönyv: Alkimista, Telepata
Célpont: Társaság
Sebzés: N/A
Hatás: 1 perc/L
Leírás: Nehezen észrevehető álcázással tesz láthatatlanná.
Bénulás gyógyítása
Birodalom: Víz
Költség: 6
Varázskönyv: Alkimista, Pap
Célpont: 1 Szövetséges
Sebzés: N/A
Hatás: Azonnali
Leírás: Megszünteti a bénító hatást.
Méregtelenítés
Birodalom: Levegő
Költség: 6
Varázskönyv: Alkimista, Pap
Célpont: 1 Szövetséges
Sebzés: N/A
Hatás: Azonnali
Leírás: Kigyógyít egy karaktert a mérgezésből.
8
FÜGGELÉK Tűzlabda
Birodalom: Tűz
Költség: 6
Varázskönyv: Mágus
Célpont: Ellenfelek körülötte
Sebzés: 5/L
Hatás: Azonnali
Leírás: Tűzlabdákat lövell az ellenfelekre, megéget azokat.
Fagyasztás
Birodalom: Víz
Költség: 6
Varázskönyv: Mágus
Célpont: Ellenfelek csoportja
Sebzés: N/A
Hatás: 1/L
Leírás: Megfagyasztja a szörnyek egy csoportját, ezzel mozdulatlanságra kényszeríti őket.
Hipnotikus csali
Birodalom: Mentális
Költség: 5
Varázskönyv: Telepata
Célpont: 3D-s hely
Sebzés: N/A
Hatás: 5
Leírás: Villogó fénnyel ellenállhatatlan csalit hoz létre, ami elvonja az ellenség fi gyelmét.
Nincs hatással a semleges vagy szövetséges lényekre.
Kop-kop
Birodalom: Föld
Költség: 6
Varázskönyv: Alkimista, Mágus
Célpont: Zár
Sebzés: N/A
Hatás: Azonnali
Leírás: Megpróbálja nyitva tartani egy zár reteszét. Minél nagyon az erőszint, annál több
reteszre van hatással. Egy varázsló egyidejűleg csak egy varázslatot használhat
ilyenkor. Ha csapdába esett, akkor megpróbálja magát kiszabadítani és hatástalanítani
a csapdát.
Mágikus ellenállás
Birodalom: Isteni
Költség: 6
Varázskönyv: Pap
Célpont: Közeli szövetségesek
Sebzés: N/A
Hatás: 5 perc/L
Leírás: Megnöveli a társaság ellenálló képességét 6 mágikus birodalom varázslataival
szemben.
9
FÜGGELÉK
Gondolatolvasás
Birodalom: Mentális
Költség: 8
Varázskönyv: Telepata
Célpont: 1 NPC
Sebzés: N/A
Hatás: Azonnali
Leírás: Megpróbálja kitalálni egy NPC gondolatait.
Kártékony füst
Birodalom: Levegő
Költség: 5
Varázskönyv: Alkimista, Mágus
Célpont: Ellenfelek körülötte
Sebzés: 3.5/L
Hatás: 1/L
Leírás: Rothadó szagokkal intéz támadást a körülötte lévő ellenfelekre, kiszárítva tüdejüket
vagy émelygést, ájulást okozva.
Telepata tűz
Birodalom: Tűz
Költség: 6
Varázskönyv: Telepata
Célpont: Szemközti ellenfelek
Sebzés: 6/L
Hatás: Azonnali
Leírás: Mentális erővel megperzseli a hatósugarában lévő ellenfelek agyát.
Pihenés
Birodalom: Víz
Költség: 6
Varázskönyv: Pap
Célpont: Szövetségesek körülötte
Gyógyítás: 21/L
Hatás: Azonnali
Leírás: Feltölti a szövetségesek életerejét.
Szellemkutya
Birodalom: Levegő
Költség: 5
Varázskönyv: Mágus
Célpont: N/A
Sebzés: N/A
Hatás: 4 óra/L
Leírás: Szellem őrkutyák jelzik a közeledő szörnyeket, felébresztve a társaságot álmából,
így kisebb az esélye a meglepetésszerű támadásnak. Az erőszint megnöveli a
varázslat időtartalmát, de nincs hatással annak eredményességére.
10
FÜGGELÉK Csend
Birodalom: Levegő
Költség: 4
Varázskönyv: Pap, Telepata
Célpont: Ellenfelek csoportja
Sebzés: Akadályozás
Hatás: Azonnali
Leírás: Megakadályozza a hang terjedését a levegőben, ezzel lehetetlenné válik a hangos
varázslatok használata.
Kőzápor
Birodalom: Föld
Költség: 6
Varázskönyv: Alkimista, Mágus
Célpont: Szemközti ellenfelek
Sebzés: 6/L
Hatás: Azonnali
Leírás: Kőzápor zuhog az ellenfelekre, és súlyosan megsebesíti őket.
4. Varázsszint
Savas bomba
Birodalom: Víz
Költség: 8
Varázskönyv: Alkimista
Célpont: Ellenfelek körülötte
Sebzés: 3.5/L
Hatás: 1/L
Leírás: Egy savas felhő sodródik az ellenség közé, tartós sérüléseket okozva nekik.
Olvadó Pajzs
Birodalom: Föld
Költség: 8
Varázskönyv: Mágus, Telepata
Célpont: Szemközti ellenfelek
Sebzés: N/A
Hatás: 1/L
Leírás: Hatására elvékonyodik a pajzs, és a karakter bőre, így sokkal könnyebb kárt tenni
az ellenfélben.
Összezúzás Crush
Birodalom: Föld
Költség: 8
Varázskönyv: Alkimista, Mágus
Célpont: 1 Ellenfél
Sebzés: 16/L
Hatás: Azonnali
Leírás: Egy óriási szikla esik alá, összelapítva egy ellenfelet.
11
FÜGGELÉK
Betegség gyógyítása
Birodalom: Víz
Költség: 8
Varázskönyv: Alkimista, Pap
Célpont: 1 Szövetséges
Sebzés: N/A
Hatás: Azonnali
Leírás: Meggyógyít egy szövetségest a betegségéből.
Mentális csapás
Birodalom: Mentális
Költség: 8
Varázskönyv: Telepata
Célpont: Szemközti ellenfelek
Sebzés: 8/L
Hatás: Azonnali
Leírás: Mentális erővel ostorozza az ellenfeleket, és súlyos sérüléséket okoz.
Elemi pajzs
Birodalom: Föld
Költség: 8
Varázskönyv: Alkimista, Mágus
Célpont: Szövetségesek körülötte
Sebzés: N/A
Hatás: 3+1/L
Leírás: Megnöveli a társaság ellenálló képességét az elemi erőkkel szemben (Föld, Levegő,
Tűz és Víz birodalma).
Szemet szemért
Birodalom: Isteni
Költség: 7
Varázskönyv: Telepata
Célpont: 1 Szövetséges
Sebzés: Változó
Hatás: 1+1/L
Leírás: Bármilyen mágikus támadás visszaszáll a támadóra.
Tűz bomba
Birodalom: Tűz
Költség: 8
Varázskönyv: Alkimista
Célpont: Ellenfelek körülötte
Sebzés: 6/L
Hatás: Azonnali
Leírás: Egy illékony anyagkeverék robbanása sebzi a ellenfelek egy csoportját.
12
FÜGGELÉK Siettség
Birodalom: Tűz
Költség: 8
Varázskönyv: Telepata
Célpont: Szövetségesek körülötte
Sebzés: N/A
Hatás: 1/L
Leírás: A társaság tagjainak extra energiát ad, hogy gyorsabban mozogjanak.
Jéglabda
Birodalom: Víz
Költség: 8
Varázskönyv: Mágus
Célpont: Ellenfelek körülötte
Sebzés: 6/L
Hatás: Azonnali
Leírás: Fagyos jéglabdákat lő ki az ellenfelekre, amelyek célba érve felrobbannak megsebesítve
a környezetükben lévő ellenfeleket is.
Átok feloldása
Birodalom: Isteni
Költség: 8
Varázskönyv: Mágus, Pap
Célpont: 1 Szövetséges
Sebzés: N/A
Hatás: Azonnali
Leírás: Ha sikeres, akkor egy karakter megszabadulhat a ráolvasott átoktól.
Tűzkör
Birodalom: Tűz
Költség: 10
Varázskönyv: Alkimista
Célpont: N/A
Sebzés: 3.5/L
Hatás: 3+1/L
Leírás: A csapatot védelmező tűzkör veszi körül, mely a közelbe merészkedő támadókat
megsebesíti.
Lélekpajzs
Birodalom: Isteni
Költség: 6
Varázskönyv: Pap, Telepata
Célpont: Szövetségesek körülötte
Sebzés: N/A
Hatás: 3+1/L
Leírás: Megnöveli a társaság ellenálló képességét az Isteni és Mentális birodalmak varázslataival
szemben.
13
FÜGGELÉK
Superman
Birodalom: Víz
Költség: 7
Varázskönyv: Pap
Célpont: 1 Szövetséges
Sebzés: N/A
Hatás: 1/L
Leírás: Hatalmas erővel vértez fel egy szövetségest, megnövelve a találati és sebzési valószínűséget,
növelve a sebesség és fegyverzeti osztályt.
Forgószél
Birodalom: Levegő
Költség: 7
Varázskönyv: Pap
Célpont: Szemközti ellenfelek
Sebzés: 5/L
Hatás: Azonnali
Leírás: Egy tornádó hatalmas pusztítást végez az ellenség soraiban.
Röntgensugár
Birodalom: Mentális
Költség: 9
Varázskönyv: Mágus
Célpont: N/A
Sebzés: N/A
Hatás: 2 perc +2 perc per erőszint
Leírás: Felfedi dolgok, teremtmények helyzetét a társaság számára. Az erőszint megnöveli
a varázslat időtartalmát, de nincs hatással annak eredményességére.
5. Varázsszint
Kőtest
Birodalom: Föld
Költség: 8
Varázskönyv: Alkimista
Célpont: 1 Szövetséges
Sebzés: N/A
Hatás: 1/L
Leírás: Sziklakemény burok növeli a védelmezett személy fegyverzetosztályát, megvédve
ezzel bizonyos támadásoktól.
Dehidratálás
Birodalom: Víz
Költség: 10
Varázskönyv: Mágus
Célpont: 1 Ellenfél
Sebzés: 20/L
Hatás: Azonnali
Leírás: Elpárologtatja egy ellenfél életnedveit, komoly sérüléseket okozva ezzel.
14
FÜGGELÉK Dermesztés
Birodalom: Víz
Költség: 12
Varázskönyv: Mágus
Célpont: Minden ellenfél
Sebzés: N/A
Hatás: 1/L
Leírás: Megpróbálja minden ellenfelet megdermeszteni.
Gyógyítás
Birodalom: Isteni
Költség: 10
Varázskönyv: Pap
Célpont: Szövetségesek körülötte
Gyógyítás: 10/L
Hatás: Azonnali
Leírás: A társaság összes tagját meggyógyítja.
Bűvölet
Birodalom: Mentális
Költség: 10
Varázskönyv: Mágus, Telepata
Célpont: Ellenfelek körülötte
Sebzés: N/A
Hatás: 1/L
Leírás: A balszerencse fekete felhőjét idézi meg az ellenfelek fölött, ezzel csökkenti az
eredményességüket.
Hirtelen halál
Birodalom: Isteni
Költség: 10
Varázskönyv: Pap, Telepata
Célpont: 1 Ellenfél
Sebzés: Halál
Hatás: Azonnali
Leírás: Azonnal megöl egy ellenfelet.
Telepatikus lökés
Birodalom: Mentális
Költség: 10
Varázskönyv: Telepata
Célpont: Ellenfelek csoportja
Sebzés: 8/L
Hatás: 1/L
Leírás: Mentális energialöket, amelynek hatása akár őrjítő is lehet a célpont számára.
15
FÜGGELÉK
Levegőszűrés
Birodalom: Levegő
Költség: 10
Varázskönyv: Alkimista, Pap
Célpont: Szövetségesek körülötte
Sebzés: N/A
Hatás: Azonnali
Leírás: Megpróbálja megtisztítani a szövetségesek körüli levegőt a mérgező gázoktól.
Visszatérés
Birodalom: Levegő
Költség: 50
Varázskönyv: Alkimista, Mágus, Pap, Telepata
Célpont: N/A
Sebzés: N/A
Hatás: Azonnali
Leírás: Visszaküldöd az ellenfelet a varázsló eredeti szintjére. Ne feledd, hogy ha magasabb
szintre lépsz, és közben a Visszatérést választod, akkor az adott karakter
automatikusan megtanulja Felkészülés a Visszatérésre nevű varázslatot is.
Józanság
Birodalom: Mentális
Költség: 12
Varázskönyv: Pap, Telepata
Célpont: 1 Szövetséges
Sebzés: N/A
Hatás: Azonnali
Leírás: Megpróbálja kijózanítani egy szövetségest amennyiben megőrült.
Felkészülés a visszatérésre
Birodalom: Levegő
Költség: 50
Varázskönyv: Alkimista, Mágus, Pap, Telepata
Célpont: N/A
Sebzés: N/A
Hatás: Azonnali
Leírás: A varázslatot végrehajtó karakter bármikor visszaküldheti az ellenfelet az eredeti
szintre, feltéve, ha a Visszatérés varázslatát is tudja alkalmazni. Ne feledd, hogy
ha magasabb szintre lépsz, és közben a Felkészülés a visszatérésre nevű mágiát
választod, akkor az adott karakter automatikusan megtanulja a Visszatérés mágiáját
is. Mozgó célpontok esetében ezeket a mágiákat nem használhatod..
Elemek megidézése
Birodalom: Isteni
Költség: 10
Varázskönyv: Alkimista, Mágus
Célpont: 3D-s hely
Sebzés: N/A
Hatás: Harc
Leírás: Az egyik elemi erőt hívja segítségül a harcban (Föld, Levegő, Tűz és Víz). Egy
varázsló egyszerre csak egy elemet idézhet meg.
16
FÜGGELÉK Mérgező felhő
Birodalom: Levegő
Költség: 8
Varázskönyv: Alkimista
Célpont: Ellenfelek körülötte
Sebzés: 2.5/L
Hatás: 1/L
Leírás: Mérgező felhő borítja be a célterületet, súlyos károkat okozva az ellenfelekben.
6. Varázsszint
Kiátkozás
Birodalom: Isteni
Költség: 10
Varázskönyv: Mágus, Pap
Célpont: Minden ellenség
Sebzés: 15/L
Hatás: Azonnali
Leírás: Isteni energiával súlyos sérüléseket okoz minden félholt, démoni vagy megidézett
teremtménynek.
Hóvihar
Birodalom: Víz
Költség: 12
Varázskönyv: Mágus
Célpont: Szemközti ellenfelek
Sebzés: 10/L
Hatás: 1/L
Leírás: Kavargó hóvihart okoz, megsebesítve, esetleg meg is vakítva az ellenfeleket.
Vérforralás
Birodalom: Tűz
Költség: 12
Varázskönyv: Alkimista
Célpont: 1 Ellenfél
Sebzés: 20/L
Hatás: Azonnali
Leírás: Fájdalmas hőemelkedést okoz egy ellenfélnek, akit ha megölnek, szétrobban,
égési sérüléseket okozva a körülötte lévőknek.
Kiszárító felhő
Birodalom: Isteni
Költség: 10
Varázskönyv: Alkimista
Célpont: Ellenfelek körülötte
Sebzés: Változó
Hatás: 1/L
Leírás: Egy felhő, amely beborítja az ellenfeleket és kiszívja az élet- és varázserejüket, a
varázslat időtartalma alatt.
17
FÜGGELÉK
Tűzvihar
Birodalom: Tűz
Költség: 12
Varázskönyv: Mágus
Célpont: Ellenfelek körülötte
Sebzés: 5/L
Hatás: 1/L
Leírás: Pusztító tűzfelhő, ami égési sérüléseket okoz az ellenfeleknek.
Életlopás
Birodalom: Isteni
Költség: 12
Varázskönyv: Pap
Célpont: 1 Ellenfél
Sebzés: 10(7)/L
Hatás: Azonnali
Leírás: Egy ellenfél életerejét elszívja, és átadja a társaság legsérültebb tagjának.
Villámlás
Birodalom: Tűz
Költség: 12
Varázskönyv: Pap
Célpont: Szemközti ellenfelek
Sebzés: 9/L
Hatás: Azonnali
Leírás: Elektromos energiát lövell ki az ellenfelekre, fájdalmas sérüléseket okozva nekik.
Varázserő
Birodalom: Isteni
Költség: 12
Varázskönyv: Telepata
Célpont: 1 Ellenfél
Sebzés: 15/L
Hatás: Azonnali
Leírás: Ellopja az ellenfél életerejét és varázserővé alakítja, majd átadja annak a szövetségesnek,
amelyiknek a legnagyobb szüksége van varázserőre.
Lárma
Birodalom: Levegő
Költség: 12
Varázskönyv: Telepata
Célpont: Minden ellenség
Sebzés: Akadályozás
Hatás: 1/L
Leírás: Látszólag a semmiből nagy zaj támad, ez megfélemlíti vagy akár meg is őrjítheti
az ellenfeleket.
18
FÜGGELÉK Prizmasugár
Birodalom: Tűz
Költség: 10
Varázskönyv: Telepata
Célpont: Szemközti ellenfelek
Sebzés: Változó
Hatás: 1/L
Leírás: Lézertűzzel sebesíti meg az ellenfeleket.
Futóhomok
Birodalom: Föld
Költség: 15
Varázskönyv: Alkimista
Célpont: Ellenfelek körülötte
Sebzés: N/A
Hatás: Azonnali
Leírás: Megváltoztatja a célpont alatt lévő talajösszetételt futóhomokká.
Feltámadás
Birodalom: Isteni
Költség: 30
Varázskönyv: Alkimista, Pap
Célpont: 1 Szövetséges
Sebzés: N/A
Hatás: Azonnali
Leírás: Megpróbálja feléleszteni az egyik szövetségesét.
Köpönyegforgató
Birodalom: Mentális
Költség: 12
Varázskönyv: Mágus, Telepata
Célpont: 1 Ellenfél
Sebzés: N/A
Hatás: 2+1/L
Leírás: Megpróbálja megváltoztatni egy ellenfél lojalitását, ezzel egy időre a csapat oldalán
harcol.
7. Varázsszint
Fulladás
Birodalom: Levegő
Költség: 20
Varázskönyv: Mágus
Célpont: Minden ellenfél
Sebzés: Megfojtás
Hatás: Azonnali
Leírás: Megpróbálja elhasználni az ellenfelek körül az össze levegőt, megfojtva őket ezzel,
ha lehetséges.
19
FÜGGELÉK
Agyvérzés
Birodalom: Mentális
Költség: 12
Varázskönyv: Telepata
Célpont: 1 Ellenfél
Sebzés: 25/L
Hatás: 1/L
Leírás: Erőteljes mentális lökés, ami, ha túléli a célpont, megőrjíti.
Agyrázkódás
Birodalom: Mentális
Költség: 12
Varázskönyv: Mágus
Célpont: 1 Ellenfél
Sebzés: 25/L
Hatás: 1/L
Leírás: E mentális energia hatására komoly sérülést okoz a célpontban, ami ájuláshoz is
vezethet.
Halálfelhő
Birodalom: Levegő
Költség: 20
Varázskönyv: Alkimista
Célpont: Ellenfelek körülötte
Sebzés: Azonnali halál
Hatás: 1/L
Leírás: Egy fekete felhő jelenik meg a célpontok közelében, aminek a hatása azonnali halál.
Halálvágy
Birodalom: Isteni
Költség: 20
Varázskönyv: Pap
Célpont: Minden ellenfél
Sebzés: Halál
Hatás: Azonnali
Leírás: Minden közelben lévő ellenfélre azonnali halált hoz.
Földrengés
Birodalom: Föld
Költség: 18
Varázskönyv: Alkimista
Célpont: Minden ellenfél
Sebzés: 12/L
Hatás: Azonnali
Leírás: A földrengés hatósugarában mindenkit súlyosan megsebez.
20
FÜGGELÉK Hullócsillagok
Birodalom: Föld
Költség: 16
Varázskönyv: Pap
Célpont: Minden ellenfél
Sebzés: 9/L
Hatás: Azonnali
Leírás: Az égből aláhulló meteoritok súlyos sérüléseket okoznak az ellenfeleknek.
Agysokk
Birodalom: Mentális
Költség: 18
Varázskönyv: Telepata
Célpont: Minden ellenfél
Sebzés: 12/L
Hatás: Azonnali
Leírás: Szörnyű hullámzó energia égeti meg az ellenfelek elméjét, súlyos sérüléseket okozva.
Nukleáris csapás
Birodalom: Tűz
Költség: 18
Varázskönyv: Mágus
Célpont: Minden ellenfél
Sebzés: 12/L
Hatás: Azonnali
Leírás: Egy hatalmas pusztító erő sugárzik ki a varázslat alkalmazójától, megsebesítve
minden ellenfelet körülötte.
Káosz
Birodalom: Tűz
Költség: 15
Varázskönyv: Telepata
Célpont: Minden ellenfél
Sebzés: Változó
Hatás: 1/L
Leírás: Egy tűzkör indul ki a varázslótól, mindenféle súlyos sérüléséket okozva az útjába
kerülő ellenfeleknek.
Visszaadás
Birodalom: Isteni
Költség: 16
Varázskönyv: Pap
Célpont: 1 Szövetséges
Gyógyítás: 36/L
Hatás: Azonnali
Leírás: Egy gyógyító hatású balzsam meggyógyítja a célpontot bármilyen sérüléséből, de
a halálból nem hozza vissza.
21
FÜGGELÉK
Tsunami
Birodalom: Víz
Költség: 15
Varázskönyv: Alkimista
Célpont: Szemközti ellenfelek
Sebzés: 15/L
Hatás: Azonnali
Leírás: A hihetetlen erejű elemi csapás mindent megsemmisít a varázsló körül, és óriási
károkat okoz.
22
Függelék 1B: Varázslatok a varázskönyv szerint
Rövidítések: Szint: Varázsszint SP: Varázspontok Kár: Sebzés
A hatás időtartalma a körök száma szerint értendő, kivéve, ha másként nincs jelölve.
Alkimista varázskönyv
(Varázsszint szerint rendezve)
VARÁZSLAT NEVE BIRODALOM ALKALMAZHATÓ CÉLPONT SZINT
Savas fröccs Víz Harcban 1 Ellenfél 1
Gyógyító sebzés Isteni Bármikor 1 Szövetséges 1
Viszkető bőr Föld Harcban Szemközti ellenfelek 1
Fény Tűz Bármikor N/A 1
Alvás Levegő Harcban Ellenfelek csoportja 1
Életerő Víz Bármikor 1 Szövetséges 1
Vakító villanás Tűz Harcban Ellenfelek körülötte 2
Állapotjavítás Víz Bármikor 1 Szövetséges 2
Sárkánylélegzet Víz Harcban 1 Szövetséges 2
Borotvaköpeny Föld Harcban 1 Szövetséges 2
Hang gránát Levegő Bármikor 3D hely 2
Kaméleon Föld Harcon kívül N/A 3
Bénítás gyógyítása Víz Bármikor 1 Szövetséges 3
Méregtelenítés Levegő Bármikor 1 Szövetséges 3
Kop-kop Föld Zárak/Csapdák Zár 3
Kártékony füst Levegő Harcban Ellenfelek körülötte 3
Kőzápor Föld Harcban Szemközti ellenfelek 3
Savas bomba Víz Harcban Ellenfelek körülötte 4
Összezúzás Föld Harcban 1 Ellenfél 4
Betegség gyógyítása Víz Bármikor 1 Szövetséges 4
Elemi pajzs Föld Harcban Szövetségesek körülötte 4
Tűz bomba Tűz Harcban Ellenfelek körülötte 4
Tűzkör Tűz Harcban Ellenfelek körülötte 4
Kőtest Föld Harcban 1 Szövetséges 5
Levegőszűrés Levegő Harcban Szövetségesek körülötte 5
Visszatérés Levegő Harcon kívül N/A 5
Felkészülés a visszatérésre Levegő Harcon kívül N/A 5
Elemi csapás Isteni Harcban 3D-s hely 5
23
FÜGGELÉK
SP HATÓTÁVOLSÁG KÁR HATÁS
LEÍRÁS
2 Hajításnyi 4/L Azonnali Fizikai Sebzés
3 Hajításnyi 10/L Azonnali Visszaadja a találati
pontokat
2 Hajításnyi - 1/L Kellemetlenséget okoz
1 Rövid - 24 Óra Megvilágítja a környéket, a
fényesség a PL hatására nő
3 Hajításnyi - 1/L Elaltatja az ellenfelet
2 Kiterjedt 21 Azonnali Visszaadja az életerőt
5 Hosszú - 1/L Vakságot okoz
4 Hajításnyi - Azonnali
Meggyógyítja a félelmet,
álomkórt, vakságot,
émelygést, irritációt
4 Kiterjedt - 1/L
A célpontnak lehetősége
van használni a
Sárkánylélegzet támadást
6 Kiterjedt 5 1/L Fizikailag sebesíti meg a
támadót
6 Hosszú - Azonnali Félelmet, ájulást okoz
6 Rövid - 1 Min. /L Elrejti a társaságot
6 Hajításnyi - Azonnali Meggyógyítja a bénulást
6 Hajításnyi - Azonnali Meggyógyítja a mérgezést
6 Rövid - Azonnali Kinyitja a zárat/ládát
5 Hosszú 3.5/L 1/L Levegő sebzés, ami
émelygést vagy ájulást okoz
6 Hajításnyi 6/L Azonnali Fizikai sérülés
8 Hosszú 3.5/L 1/L Savas támadás
8 Hosszú 16/L Azonnali Fizikai sérülés
8 Hajításnyi - Azonnali Betegséget gyógyít
8 Rövid - 3+1/L Ellenállóvá tesz az elemi
varázslatokkal szemben
8 Hosszú 6/L Azonnali Fizikai sérülés
10 Rövid - 3 + 1/L
Sérülést okoz a
társaság közelében lévő
ellenfeleknek
8 Kiterjedt - 1/L Ellenáll a sérüléseknek
10 Rövid - Azonnali Eltávolítja a célpont
körüli felhőket
50 Rövid - Azonnali Az ellenfeleket visszarepíti
az előző szintre
30 Rövid - Azonnali Előkészíti az előző szintre
való visszatérést
12 Kiterjedt - Harcban Megidéz egy elemet, ami
a mi oldalunkon harcol
24
FÜGGELÉK Mérgező felhő Levegő Harcban Ellenfelek körülötte 5
Vérforralás Tűz Harcban 1 Ellenfél 6
Kiszárító felhő Isteni Harcban Ellenfelek körülötte 6
Futóhomok Föld Harcban Ellenfelek körülötte 6
Feltámadás Isteni Bármikor 1 Szövetséges 6
Halálfelhő Levegő Harcban Ellenfelek körülötte 7
Földrengés Föld Harcban Minden ellenség 7
Tsunami Víz Harcban Szemközti ellenfelek 7
Mágus Varázskönyv
(Varázsszint szerint rendezve)
Varázslat neve Birodalom Alkalmazható Célpont Szint
Energialöket Tűz Harcban 1 Ellenfél 1
Fagy Víz Harcban 1 Ellenfél 1
Fény Tűz Bármikor N/A 1
Alvás Levegő Harcban Ellenfelek csoportja 1
Rettegés Mentális Harcban Ellenfelek csoportja 1
Titkok felfedése Mentális Harcon kívül N/A 2
Mágikus penge Isteni Bármikor Szövetségesek körülötte 2
Mágikus lövedékek Isteni Harcban Szemközti ellenfelek 2
Lövedék pajzs Levegő Bármikor Szövetségesek körülötte 2
Visító hang Levegő Harcban Szemközti ellenfelek 2
Hang gránát Levegő Bármikor 3D –s hely 2
Háló Föld Harcban Szemközti ellenfelek 2
Tűzlabda Tűz Harcban Ellenfelek körülötte 3
Fagyasztás Víz Harcban Ellenfelek csoportja 3
Kop-kop Föld Zárak/Csapdák Zár 3
Kártékony füst Levegő Harcban Ellenfelek körülötte 3
Szellemkutya Levegő Harcon kívül N/A 3
Kőzápor Föld Harcban Szemközti ellenfelek 3
25
FÜGGELÉK
8 Hosszú 2.5/L 1/L
Légitámadás, ami
émelygést, mérgezést
vagy ájulást okozhat
12 Hosszú 20/L Azonnali
Sebzés, plusz extra
sérülések, ha a célpont
meghal
10 Hosszú Változó 1/L
Elveszi az
egészségpontokat,
állóképességet és a
varázserőt
15 Hosszú - Azonnali A célpontot elnyeli a föld
30 Kiterjedt - Azonnali Feltámaszt
20 Hosszú - 1/L Azonnali halált okoz
18 Hosszú 12/L Azonnali Fizikai sérüléseket okoz
minden ellenfélnek
15 Hajításnyi 15/L Azonnali Fizikai sérülés
SP Hatótávolság Kár Hatás Leírás
2 Hajításnyi 4/L Azonnali Fizikai sérülés
2 Hajításnyi 4/L Azonnali Fizikai sérülés
1 Rövid - 24 Óra
Megvilágítja a környéket,
a fényesség a PL hatására

3 Hajításnyi - 1/L Elaltatja az ellenfeleket
3 Hosszú - 1/L Félelmet, néha eszméletlenséget
okoz
5 Rövid - 10 sec + 10 sec/L Rejtet dolgokat talál meg
4 Rövid - 5 Min./L Megnöveli a társaság harci
tudását
4 Hajításnyi 4/L Azonnali Fizikai sérülés
5 Rövid - 5 Min./L Lövedékek ellen véd
3 Hajításnyi 3/L Azonnali Fizikai sérülés
6 Hosszú - Azonnali Félelmet/ájulást okoz
5 Hajításnyi - 1/L Megbénítja az ellenfelet
6 Hosszú 5/L Azonnali Fizikai sérülés
6 Hosszú - 1/L Bénulást okoz
6 Rövid - Azonnali Ajtót/ládát nyit ki
5 Hosszú 3.5/L 1/L Légitámadás, émelygést
vagy eszméletvesztést okoz
5 Rövid - 4 játék Óra/L Támadás esetén felébreszti
a társaságot
6 Hajításnyi 6/L Azonnali Fizikai sérülés
26
FÜGGELÉK Olvasztópajzs Föld Harcban Szemközti ellenfelek 4
Összezúzás Föld Harcban 1 Ellenfél 4
Elemi pajzs Föld Harcban Szövetségesek körülötte 4
Jéglabda Víz Harcban Ellenfelek körülötte 4
Átok feloldása Isteni Bármikor 1 Szövetséges 4
Röntgensugár Mentális Harcon kívül N/A 4
Dehidratálás Víz Harcban 1 Ellenfél 5
Dermesztés Víz Harcban Minden ellenség 5
Bűvölet Mentális Harcban Ellenfelek körülötte 5
Visszatérés Levegő Harcon kívül N/A 5
Felkészülés a visszatérésre Levegő V N/A 5
Elemi csapás Isteni Harcban 3D-s hely 5
Kiátkozás Isteni Harcban Minden ellenség 6
Hóvihar Víz Harcban Szemközti ellenfelek 6
Tűzvihar Tűz Harcban Ellenfelek körülötte 6
Köpönyegforgató Mentális Harcban 1 Ellenfél 6
Fulladás Levegő Harcban Minden ellenség 7
Agyrázkódás Mentális Harcban 1 Ellenfél 7
Nukleáris csapás Tűz Harcban Minden ellenség 7
Pap varázskönyv
(Varázsszint szerint rendezve)
VARÁZSLAT NEVE BIRODALOM ALKALMAZHATÓ CÉLPONT SZINT
Áldás Isteni Harcban Szövetségesek körülötte 1
Sárm Mentális NPC 1 NPC 1
Gyógyítás Isteni Bármikor 1 Szövetséges 1
Fény Tűz Bármikor N/A 1
Sebek Isteni Harcban 1 Ellenfél 1
Bénítás Víz Harcban 1 Ellenfél 1
Életerő Víz Bármikor 1 Szövetséges 1
27
FÜGGELÉK
8 Hajításnyi - 1/L Meggyengíti az ellenfél
ellenállását
8 Hosszú 16/L Azonnali Fizikai sérülés
8 Rövid - 3+1/L
Megnöveli az ellenálló
képességet az elemi varázslatok
ellen
8 Hosszú 6/L Azonnali Fizikai sérülés
8 Kiterjedt - Azonnali Feloldja az átkot
9 Rövid - 2 min + 2 min ppl Észleli a nem látható
ellenfeleket, tárgyakat
10 Hosszú 20/L Azonnali Fizikai sérülés
12 Hosszú - 1/L Bénulást okoz
10 Hosszú - 1/L Csökkenti az ellenfél
képességeit
50 Rövid - Azonnali Az ellenfeleket visszarepíti
az előző szintre.
30 Rövid - Azonnali Előkészíti az előző szintre
való visszatérést.
12 Kiterjedt - Harcban Megidéz egy elemet, ami a
mi oldalunkon harcol
10 Hosszú - Azonnali Megöli a félholtakat,
démonokat
12 Hajításnyi 10/L 1/L Víz sebzés, vakulást
okozhat
12 Hosszú 5/L 1/L Tűz támadás
12 Hajításnyi - 2 + 1/L A mi oldalunkra állít egy
ellenfelet
20 Hosszú - Azonnali Azonnali halált okoz
12 Hosszú 25/L 1/L Mentális sebzés, eszméletvesztést
okozhat
18 Hosszú 12/L Azonnali Fizikai sérülés
SP HATÓTÁVOLSÁG KÁR HATÁS
LEÍRÁS
4 Rövid - 2//L
Megerősíti a fegyverzetet,
nagyobb esélyt ad a
találthoz
5 Hajításnyi - NPC Inter. NPC barátságosabb lesz
3 Hajításnyi 10/L Azonnali Visszaadja a találati
pontokat
1 Rövid - 24 Óra
Megvilágítja a környéket,
a fényesség a PL hatására

2 Hajításnyi 4/L Azonnali Fizikai sérülés
3 Hajításnyi - 1/L Bénulást okoz
2 Kiterjedt 21 Azonnali Visszaadja az életerőt
28
FÜGGELÉK Állapotjavítás Víz Bármikor 1 Szövetséges 2
Isteni csapda Mentális Zárak/Csapdák Zár 2
Őrangyal Isteni Harcban 1 Szövetséges 2
Szenteltvíz Víz Harcban Ellenfelek körülötte 2
Tárgy azonosítása Mentális Harcon kívül Eszköz 2
Háló Föld Harcban Szemközti ellenfelek 2
Páncél Föld Bármikor Szövetségesek körülötte 3
Bénulás gyógyítása Víz Bármikor 1 Szövetséges 3
Méregtelenítés Levegő Bármikor 1 Szövetséges 3
Mágia Isteni Bármikor Szövetségesek körülötte 3
Pihenés Víz Bármikor Szövetségesek körülötte 3
Csend Levegő Harcban Ellenfelek csoportja 3
Betegség gyógyítása Víz Bármikor 1 Szövetséges 4
Átok feloldása Isteni Bármikor 1 Szövetséges 4
Lélekpajzs Isteni Harcban Szövetségesek körülötte 4
Superman Víz Harcban 1 Szövetséges 4
Forgószél Levegő Harcban Szemközti ellenfelek 4
Gyógyítás Isteni Bármikor Szövetségesek körülötte 5
Hirtelen halál Isteni Harcban 1 Ellenfél 5
Levegőszűrés Levegő Harcban Szövetségesek körülötte 5
Visszatérés Levegő Harcon kívül N/A 5
Józanság Mentális Bármikor 1 Szövetséges 5
Felkészülés a visszatérésre Levegő Harcon kívül N/A 5
Kiátkozás Isteni Harcban Minden ellenség 6
Életlopás Isteni Harcban 1 Ellenfél 6
Villámlás Tűz Harcban Szemközti ellenfelek 6
Feltámadás Isteni Bármikor 1 Szövetséges 6
Halálvágy Isteni Harcban Minden ellenség 7
Hullócsillagok Föld Harcban Minden ellenség 7
Visszaadás Isteni Harc kivételével 1 Szövetséges 7
29
FÜGGELÉK
30
FÜGGELÉK Telepata varázskönyv
(Varázsszint szerint rendezve)
Varázslat neve Birodalom Alkalmazható Célpont Szint
Sárm Mentális NPC 1 NPC 1
Gyógyítás Isteni Bármikor 1 Szövetséges 1
Agysokk Mentális Harcban 1 Ellenfél 1
Bénítás Víz Harcban 1 Ellenfél 1
Alvás Levegő Harcban Ellenfelek csoportja 1
Rettegés Mentális Harcban Ellenfelek csoportja 1
Állapotjavítás Víz Bármikor 1 Szövetséges 2
Titkok felfedése Mentális Harcon kívül N/A 2
Isteni csapda Mentális Zárak/Csapdák Zár 2
Tárgy azonosítása Mentális Harcon kívül Eszköz 2
Téboly Mentális Harcban Ellenfelek csoportja 2
Visító hang Levegő Harcban Szemközti ellenfelek 2
Lassúság Víz Harcban Ellenfelek csoportja 2
Kaméleon Föld Harcon kívül N/A 3
Hipnotikus csali Tűz Bármikor 3D-s hely 3
Gondolatolvasás Mentális NPC 1 NPC 3
Telepata tűz Tűz Harcban Szemközti ellenfelek 3
Csend Levegő Harcban Ellenfelek csoportja 3
Olvasztópajzs Föld Harcban Szemközti ellenfelek 4
Mentális csapás Mentális Harcban Szemközti ellenfelek 4
Szemet szemért Isteni Harcban 1 Szövetséges 4
Sietség Tűz Harcban Szövetségesek körülötte 4
Lélekpajzs Isteni Harcban Szövetségesek körülötte 4
Bűvölet Mentális Harcban Ellenfelek körülötte 5
Hirtelen halál Isteni Harcban 1 Ellenfél 5
31
FÜGGELÉK
SP Hatótávolság Kár Hatás Leírás
5 Hajításnyi - NPC Inter. NPC barátságosabb lesz
3 Hajításnyi 10/L Azonnali Visszaadja a találati
pontokat
3 Hajításnyi 5/L 1/L Mentális támadás,
eszméletvesztést okozhat
3 Hajításnyi - 1/L Bénulást okoz
3 Hajításnyi - 1/L Elaltatja az ellenfelet
3 Hosszú - 1/L Félelmet és néha ájulást
okoz
4 Hajításnyi - Azonnali
Félelmet, álmosságot,
vakságot, émelygést,
irritációt okoz
5 Rövid - 10 sec + 10 sec/L Villog, ha valami titkos
van a közelben
4 Rövid - Azonnali Segít az ID-nek és
hatástalanítja a csapdákat
6 Rövid - Azonnali Információkat jelenít
meg a tárgyról
5 Hosszú - 1/L Tébolyt okoz
3 Hajításnyi 3/L Azonnali Fizikai sérülés
4 Hosszú - 1/L Lelassítja az ellenfeleket
6 Rövid - 1 Min./L Nehezebben veszik észre
a társaságot
5 Hosszú - 5 A fényesség elcsalja az
ellenfelet
8 Hajításnyi - Azonnali Kiolvassa az NPC
gondolatait
6 Hajításnyi 6/L Azonnali Fizikai sérülés
4 Hosszú - 1/L
Megakadályozza, hogy
az ellenfél varázslatot
mondjon
8 Hajításnyi - 1/L
Legyengíti az ellenfél
fegyverzetét
8 Hajításnyi 8/L Azonnali Fizikai sérülés
7 Kiterjedt - 1 + 1/L
A varázslat visszaszáll az
alkalmazójára
8 Rövid - 1/L Megnöveli a sebességet,
gyógyítja a lassulást
6 Rövid - 3+1/L
Megnöveli az Isteni/
Mentális varázslatokkal
szembeni ellenálló
képességet
10 Hosszú - 1/L Csökkenti az ellenfél
képességeit
10 Hosszú - Azonnali Azonnali halált okoz
32
FÜGGELÉK Telepatikus lökés Mentális Harcban Ellenfelek csoportja 5
Visszatérés Levegő Harcon kívül N/A 5
Józanság Mentális Bármikor 1 Szövetséges 5
Felkészülés a visszatérésre Levegő Harcon kívül N/A 5
Varázserő Isteni Harcban 1 Ellenfél 6
Lárma Levegő Harcban Minden ellenség 6
Prizmasugár Tűz Harcban Szemközti ellenfelek 6
Köpönyegforgató Mentális Harcban 1 Ellenfél 6
Agyrázkódás Mentális Harcban 1 Ellenfél 7
Agysokk Mentális Harcban Minden ellenség 7
Káosz Tűz Harcban Minden ellenség 7
33
FÜGGELÉK
34
FÜGGELÉK Függelék 2: Speciális területek
F (H): A Harcosok a legjobbak a küzdelmekben. Igaz,
hogy nincs varázslási képességük, de nekik a legmagasabbak a találati
pontjaik, és az erejük ideális támadókká teszi őket közelharcban. Erejük
képessé teszi őket, hogy kiüssék ellenfeleiket akár egy találattal is, és akkor
is kitartanak, ha bajtársaik már nem élnek. Képesek teljes erőbedobással
küzdeni a harcban, tombolásuk akár dupla sérüléseket is okozhatnak,
de emiatt védtelenebbek is. A harcosok majdnem az összes páncélzatot
és fegyvert használhatják.
Speciális képességek: Regenerálódás ,Ellenfelek kiütése, Vad
támadás opció, Közel harc
Sajátságos képességek: Közelharc, Távolsági harc, Kard, Fejsze,
Pajzs
Szükséges tulajdonságok: STR 55, VIT 50, DEX 50
Varázskönyv: Nincs
L: Kiváló harcos és jó varázsló, a Lordok az igazi keresztes lovagok
a Wizardry 8-ban. Bár elsődlegesen a harchoz értenek, képesek
a papoktól varázslatokat tanulni, az ötödik ügyességi szinttől, amivel
gyógyíthatnak vagy pusztíthatnak is. Képesek ellátni sérüléseiket gyógyító
varázslat nélkül is.
Speciális képességek: Regeneráció, Két fegyver használata
Sajátságos képességek: Dupla fegyver, Közelharc, Kard, Tőr
Szükséges tulajdonságok: STR 55, PIE 55, VIT 55, DEX 50, SPD
50
Varázskönyv: Pap
35
FÜGGELÉK
V: Csak női karakterek számára választható karakter, aki első osztályú
lándzsás. Fegyvertudása igen széleskörű. Az ötödik képességszinttől
képes megtanulni a pap varázslatait. Bár senki sem tudja, hogyan
csinálja, a Valkűr még a halált is képes kijátszani.
Speciális képességek: Halál kijátszása, Botkezelés
Sajátságos képességek: Bot, Közelharc, Mitológia, Fejsze
Szükséges tulajdonságok: STR 50, PIE 55, VIT 55, DEX 50, SPD
50
Varázskönyv: Pap
R: A természetszeretete a Ranger-t jó felfedezővé teszi, aki
könnyedén megtalálja a rejtett dolgokat. Fejlett érzékeik képessé teszik
állandó észlelésre. Ahogy Robin Hood, kitűnően ért a íjhoz. Jó célzó
képességük lehetővé teszi, hogy egy lövéssel leterítsék célpontjukat. Az
ötödik ügyességi szinttől képesek megtanulni az alkimista varázslatait.
Speciális képességek: Távoli célpontok, Állandó éberség, Távolsági
harc, Alkimista mágiák alkalmazása
Sajátságos képességek: Távolsági harc, Cserkészés, Mitológia, Íj
Szükséges tulajdonságok: STR 50, INT 50, VIT 50, DEX 55, SEN
55
Varázskönyv: Alkimista
36
FÜGGELÉK S: A Wizardry 8 igazi kardforgatója a Szamuráj, aki egész életét
a kardforgatás művészetének szenteli. Gyorsaságuk és ügyességük segítségével
a legtöbb helyzetből kivágják magukat. Akik találkoztak a Szamurájjal,
úgy hívják, hogy „Villám támadás”. A Szamurájok soha nem
félnek semmitől és képesek halálos technikák elsajátítására. Rejtélyes
oldaluk képessé teszi őket a mágus varázslatok elsajátítására, az ötödik
ügyességi szinttől kezdve.
Speciális képességek: Félelmet nem ismerők, Villámtámadás,
Kardtudás
Sajátságos képességek: Kard, Közelharc, Dupla fegyverhasználat,
Kritikus támadás, Kardtudás
Szükséges tulajdonságok: STR 50, INT 55, VIT 50, DEX 55, SPD
55
Varázskönyv: Mágus
N: A Ninja halálbiztos, halk gyilkos, aki nem csak fegyverrel, de
akár puszta kézzel is képes végezni áldozatával. Távolról is halálos ellenfél
kitűnő dobóképessége segítségével. Ahogy ügyességi pontjai nőnek,
képes elsajátítani az alkimista varázslatokat.
Speciális képességek: Kritikus csapás, Kritikus csapás bónusz,
Alkimista mágiák alkalmazása
Sajátságos képességek: Kritikus csapás, Közelharc, Küzdőharcok,
Dobás és hajítás, Lopakodás
Szükséges tulajdonságok: STR 50, INT 50, VIT 50, DEX 55, SPD
55, SEN 50
Varázskönyv: Alkimista
37
FÜGGELÉK
S: Vándorló lélek, aki önmagát tanulmányozza és fejleszti,
igazi spirituális harcos. A szerzetes birtokában van a bölcsességnek,
testi-lelki harmóniának, ami ellenállóvá teszi a sérülésekkel szemben,
még akkor is, ha vak. Mestere a pusztakezes harcnak, és akár végzetes
ütést mérhet a z ellenfelére. A szerzetes az ötödik szinttől képes telepata
varázslatok elsajátítására.
Speciális képességek: Sérüléseknek ellenáll, Amíg vak, addig is
hatásos, Küzdőharc
Sajátságos képességek: Küzdőharc, Közelharc, Végzetes csapás, Bot
és vessző, Lopakodás
Szükséges tulajdonságok: INT 50, PIE 50, DEX 50, SPD 55, SEN
55
Varázskönyv: Telepata
Z: Senki más nem képes nyereségesebbé tenni egy társaságot,
mint egy zsivány. Képes megcsinálni azt is, amit mások nem akarnak.
Mestere a betörésnek és behatolásnak, lopásnak és zárfeltörésnek. Ha egy
láda kinyitásáról vagy egy szép sisak ellopásáról van szó valaki fejéről, a
Zsiványnak nincs párja. Bár nem képesek nehézfegyverzetet használni,
mégis halálos ellenfélnek bizonyulhat.
Speciális képességek: Késsel támad, Zárak és csapdák
Sajátságos képességek: Zárak és csapdák, Tőr, Dupla fegyver, Lopás,
Lopakodás
Szükséges tulajdonságok: DEX 55, SPD 50, SEN 50
Varázskönyv: Nincs
38
FÜGGELÉK E: Kiváló a tervezésben, mindenféle kacatból képes halálos eszközöket készíteni.
Barkácsoló képessége legendás, amit a találmányai is bizonyítanak, amik sajnos olyan
bonyolultak, hogy rajta kívül senki más nem tudja használni! Ért a modern fegyverekhez
és, valamint a zárakhoz és a csapdákhoz. Minden Ezermester saját, házi készítésű fegyverrel
rendelkezik, amit Omnigun-nak neveznek.
Speciális képességek: Eszközök összeszerelése, Modern fegyverek
Sajátságos képességek: Modern fegyverek, Távolsági harc, Tervezés, Zárak és
csapdák
Szükséges tulajdonságok: STR 45, INT55, DEX 60, SEN 55
Varázskönyv: Nincs
B: Képes megszólaltatni a különböző varázshangszereket, amivel
rendszerint megmenti a társaságot, amikor már minden hiábavalónak
tűnik. Varázslatos dalai képesség megerősíteni barátait vagy bántalmazni
rosszakaróit. A morált magas szinte képes emelni táborozás közben,
mivel kedves beszédstílusa legendás.
Speciális képességek: Meggyorsítja a feltöltődést táborozás közben,
Kommunikációs készségek
Sajátságos képességek: Kommunikáció, Zene, Mitológia,
Készítmények
Szükséges tulajdonságok: STR 45, INT50, DEX 55, SEN 55
Varázskönyv: Nincs
39
FÜGGELÉK
P: Régóta ismert gyógyító erejük, a társaság minden tagjának hasznára
lehet. Vallásos, életét a vallásnak ajánlotta fel, minden fi gyelmét
a papi varázslatok tanulásának szenteli. Hitbuzgalmuk lehetővé teszi,
hogy hamarabb tanulják meg a pap varázslatokat, mint mások. Folyamatos
kapcsolatuk egy felsőbb hatalommal, lehetővé teszi, hogy csodákért
imádkozzanak.
Speciális képességek: Csodákért imádkozni, Élőholtakat száműzni,
Isteni tudás
Sajátságos képességek: Isteni tudás, Buzogány és cséphadaró, Bot
és vessző, Kommunikáció
Szükséges tulajdonságok: PIE 60, VIT 55
Varázskönyv: Pap
A: Tudásukat arra használják, hogy az anyagot saját kedvük
szerint alakítsák. Magasfokú intelligenciájuk és koncentrációs készségük
miatt képesek hamarabb megtanulni az alkimista varázslatokat, mint bárki
más. Bár inkább porokat, italokat használnak, képesek varázsigék alkalmazására
is. Ha a társaság letáborozott, az alkimista nekilát különböző
italokat készíteni, amíg a többiek pihennek, a csatára készülve.
Speciális képességek: Táborozás közben italokat készít, Némaságban
alkimista varázslatok alkalmazása, Alkímia
Sajátságos képességek: Alkímia, Mitológia, Dobás és hajítás
Szükséges tulajdonságok: INT 55, DEX 60
Varázskönyv: Alkimista
40
FÜGGELÉK P: Nagyon intelligens és vallásos személy, életüket ősi tudások
elsajátítására tették fel. Bölcsességükkel és tájékozottságukkal, minden
varázslatot képesek megtanulni, bár ezt igen lassan teszik, mint a többiek.
Némelyikük egyszerre csak két varázskönyvet tanulmányoz a négy
helyett, így gyorsítva a tanulási időt. Amint a pap, a püspök is képes az
élőholtakat száműzni, és az átkokat feloldani varázslat nélkül.
Speciális képességek: Átkok feloldása, Élőholtak elűzése,
Készítmények
Sajátságos képességek: Készítmények, Alkímia, Varázslás, Isteni,
Telepatikus
Szükséges tulajdonságok: INT 55, PIE 55, DEX 55, SEN 55
Varázskönyv: Pap, Mágus, Alkimista, Telepata
T: A telepaták mentális képességeiket olyan szintre fejlesztették, amelyről más
csak álmodhat. Nem lehet őket sem megijeszteni, sem megőrjíteni. Varázslataik az elmére
hatnak, akár egész csoportokat is képesek befolyásolni. Koncentrációs készségük lehetővé
teszi, hogy bármilyen más varázslatot megtanuljanak.
Speciális képességek: Nem ismerik a félelmet, Mentális hatásokra immunis, Telepatikus
képességek
Sajátságos képességek: Telepatikus képesség, Kommunikáció, Mitológia, Mentális
varázslat
Szükséges tulajdonságok: INT 55, SEN 55
Varázskönyv: Telepata
M: Életüket az elemek manipulálásának tanulmányozásának szentelik, amivel jót és
rosszat egyaránt cselekedhetnek (bár inkább rosszat). Mivel csak egy varázskönyvre koncentrálnak,
a mágus varázslatokat hamarabb tanuljuk már, mint a többiek. Találati pontjaik
alacsonyak, továbbá korlátozottan tudják használni a fegyvereket. Mindazonáltal hatásos
varázslataik miatt ideálissá teszi őket bármely társaság számára.
Speciális képességek: 5% bónusz minden ellenálló képességre, Varázslat
Sajátságos képességek: Varázslat, Tűzvarázslat, Vízvarázslat, Levegővarázslat, Mentális
varázslat
Szükséges tulajdonságok: INT 60, DEX 55
Varázskönyv: Mágus
41
FÜGGELÉK
Függelék 3: Fajok
E: Az emberekhez viszonyítjuk az összes többi fajt a Wizardry-ban. Képességeik
átlagosak, nincsenek különösebb erősségeik, vagy gyengéik, alkalmasak a kijelölt dolgukat
jól elvégezni.
Speciális képességek: Nincs
Alap tulajdonságok: STR 45
INT 45
PIE 45
VIT 45
DEX 45
SPD 45
SEN 45
Ellenállás a mágiának: nincs bónusz.
E: Kecses, elegáns teremtmények, hegyes füllel. Kiváló intellektuális képességeik vannak,
és gyorsan tanulnak. Ezekkel a képességekkel felvértezve kiváló mágus, alkimista,
telepata vagy pap válik belőlük.
Speciális képességek: Nincs
Alap tulajdonságok: STR 35
INT 50
PIE 50
VIT 35
DEX 45
SPD 45
SEN 40
Ellenállás a mágiának: +20 Mentális, +10 Levegő
T: A törpök alacsony de szívós teremtmények, bátran készek a harcra bármikor. Bár
alacsony termetűek, meglepően erősek a harcban. Igazi profi k, de kivételes adottságaik
miatt remek pap válhat belőlük. Remek ellenálló képességük miatt ők sokszor csak nevetnek
azon, ami másnak az életébe kerülhet.
Speciális képességek: Természetes ellenálló képesség a sérülések ellen
Alap tulajdonságok: STR 55
INT 30
PIE 50
VIT 60
DEX 35
SPD 35
SEN 35
Ellenállás a mágiának: Tűz (függ a Vitalitástól)
42
FÜGGELÉK G: Magányos faj, amely a leginkább barlangokban található meg, intelligens, szívó és
agilis teremtmények. Alacsony termetük könnyen megtéveszti ellenfelüket a harcban. Életük
nagy részét csendes tanulással töltik, kiváló mágusok és alkimisták válnak belőlük.
Speciális képességek: Nincs
Alap tulajdonságok: STR 35
INT 50
PIE 40
VIT 50
DEX 50
SPD 30
SEN 45
Ellenállás a mágiának: Mentális (függ a Vitalitástól)
H: Barátságos, alacsony, fürge faj, nem tűnnek ijesztőnek az első látásra. Külalakjuk
megtévesztő. Rendkívüli ügyességük kiváló szélhámossá teszi és jó ninja vagy szamuráj
válhat belőle. Remek ezermester válhat belőle.
Speciális képességek: Nincs
Alap tulajdonságok: STR 40
INT 45
PIE 30
VIT 45
DEX 55
SPD 50
SEN 50
Ellenállás a mágiának: Föld (függ a Vitalitástól)
43
FÜGGELÉK
T: A tündérek apró, törékeny és gyönyörű lények. Kis termetük és gyorsaságuk
miatt nehéz eltalálni őket. Termetük miatt nem képesek minden fegyver és páncélzat
használatára, emiatt nem túl jó harcosok. Magas intelligenciájuk miatt rendkívül alkalmasak
mágusnak, telepatának vagy alkimistának, míg sebességük miatt remek ninják
vagy papok válhatnak.
Speciális képességek: +2 az alap páncélosztályhoz
Szokatlan kezdőfelszerelés
Csökkentet teherhordó képesség
Eszközök súlyhatára
Gyorsabb varázserő visszanyerés
Alap tulajdonságok: STR 25
INT 55
PIE 35
VIT 30
DEX 50
SPD 60
SEN 45
Ellenállás a mágiának: +15 Levegő
+15 Föld
+15 Mentális
+15 Isteni
G: A Gyíkember ismeretlen eredetű hüllő. Bár emberi képességekkel rendelkezik,
mint a beszéd és az kiegyenesedett járás, nem éppen egy lángész. Erőssége képessé
teszi a harcra és a győzelemre. Az „Ölni, ölni, ölni” hozzáállása a dolgokhoz, rendkívül
jó harcossá teszi.
Speciális képességek: Lassabb varázserő visszanyerés
Alap tulajdonságok: STR 60
INT 25
PIE 25
VIT 70
DEX 40
SPD 50
SEN 30
Ellenállás a mágiának: +15 Tűz
+10 Víz
+10 Föld
-10 Mentális
-10 Isteni
44
FÜGGELÉK S: Ember és sárkány keveréke különleges képességekkel rendelkezik. Bár általában
magányos, a Sárkány alkalmanként kimerészkedik, hogy csatlakozzon egy csoporthoz.
Erős, ügyes és ez kiváló harcossá teszi. Korlátozott mértékben, képes ellenállni a
savas hatásoknál!
Speciális képességek: Sav belélegzése
Alap tulajdonságok: STR 55
INT 35
PIE 30
VIT 60
DEX 50
SPD 40
SEN 30
Ellenállás a mágiának: +15 Víz
+5 Levegő
-5 Mentális
-5 Isteni
N: Mint távoli rokonaik, a macskák, gyorsak és fürgék. Evolúciós fejlődésük
során, hihetetlen képességekre tettek szert, mint például az elképesztő sebesség, vagy a
teljesen észrevétlen mozgás. Jól alkalmazhatóak olyan területeken, ahol fontos a sebesség,
mint pl. a ninjánál vagy a szamurájnál.
Speciális képességek: Nincs
Alap tulajdonságok: STR 40
INT 40
PIE 30
VIT 35
DEX 50
SPD 60
SEN 50
Ellenállás a mágiának: -15 Víz
+10 Levegő
+10 Föld
+10 Mentális
45
FÜGGELÉK
F: Őszinte és istenfélő teremtmények. Állatias külsejük ellenére rendkívül
intelligensek, érzékszerveiknek nem akad párja. Hajlamuk a vallások iránti tiszteletre kitűnő
pappá, lorddá vagy valkűrré teheti.
Speciális képességek: Nincs
Alap tulajdonságok: STR 40
INT 30
PIE 55
VIT 50
DEX 40
SPD 40
SEN 50
Ellenállás a mágiának: +10 Víz
+5 Föld
+5 Isteni
M: Varázslatos lények, egy távoli bolygóról. Több mint 7 láb magasak, félelmet keltve
az ellenfelébe. Egyébként intelligens, logikus faj. Fejlett érzékeiknek nem marad semmi
észrevétlenül, kiváló telepata vagy Ranger válhat belőlük.
Speciális képességek: Nincs
Alap tulajdonságok: STR 50
INT 50
PIE 25
VIT 50
DEX 35
SPD 35
SEN 55
Ellenállás a mágiának: +15 Víz
+15 Mentális
+10 Isteni
46
FÜGGELÉK Függelék 4: Képességek
Fegyverek:
KARD: Meghatározza egy karakter ütő és áthatoló képességét bármilyen karddal történő
harc esetén.
FEJSZE: Meghatározza egy karakter ütő és áthatoló képességét bármilyen fejszével történő
harc esetén.
BOT: Meghatározza egy karakter ütő és áthatoló képességét bármilyen bot fegyverrel történő
harc esetén, mint például az alabárd vagy a dzsida.
BUZOGÁNY & CSÉPHADARÓ: Meghatározza egy karakter ütő és áthatoló képességét
bármilyen ütő-vágó fegyver esetén, ideértve a kalapácsot is.
TŐR: Meghatározza egy karakter ütő és áthatoló képességét bármilyen tőr fegyverrel a
harcban.
BOT & VESSZŐ: Meghatározza egy karakter ütő és áthatoló képességét bármilyen bot
és vessző fegyverrel a harcban.
PAJZS: Megnöveli egy karakter fegyverzet osztályát és hatással van a karakter támadó és
áthatoló képességére.
MODERN FEGYVEREK: Hatással van egy karakter azon képességére, hogy jól használhassa
a modern fegyvereket, mint pl. puska.
Í J: Meghatározza egy karakter készségét az íj vagy számszeríj kezeléséhez.
DOBÁS & HAJÍTÁS: Dobófegyverek célzásának képessége, mint pl. shurikenek, bombák.
Ennél a képességnél nem kell tartanod tőle, hogy saját mágikus eszközeid ellened
fordulnak.
HARCI MŰVÉSZETEK: Meghatározza egy karakter ütő és áthatoló képességét bármilyen
kézütés vagy lábrúgás esetén a harcban.
FIZIKAI KÉPESSÉGEK:
ZÁRAK & CSAPDÁK: Csapdák felfedezésének és hatástalanításának, valamint zárak
kinyitásának képessége.
LOPAKODÁS: Egy karakter lopakodási képessége, amely lehetővé teszi az észrevétlenséget,
akár a közelharcban is.
47
FÜGGELÉK
ZENE: Képesség, amely lehetővé teszi a karakter hangszereken való játékát, ezzel mágikus
varázslatokat idézve elő.
ZSEBTOLVAJLÁS: Lopási képesség, amellyel dolgokat csenhetünk el a fi gyelmetlen
NPC-ktől.
FELDERÍTÉS: Meghatározza a Ranger hatósugarát, ahol megtalálja a rejtett dolgokat.
Ezzel a képességgel lehetőség van rejtőzködő szörnyeket is észrevenni.
ELMÉLETI KÉPESSÉGEK:
KÖZELHARC: Hatással van a támadás sikerességére, amikor egy karakter karddal vagy
tőrrel harcol.
TÁVOLSÁGI HARC: Hatással van a támadás sikerességére, amikor egy karakter távolsági
fegyverekkel harcol. A Ranger számára meghatározza a kritikus csapás esélyét, ha íjat
vagy modern fegyvert használ.
DUPLA FEGYVER: Két fegyver sikeres használatának képessége.
KRITIKUS CSAPÁS: ez a kritikus képesség lehetővé teszi, hogy a karakter kritikus csapás
mérjen az ellenfélre. Használatához különleges képesség szükséges.
KÉSZÍTMÉNYEK: Meghatározza egy karakter képességét, hogy mennyire tudja azonosítani
a tárgyakat, és hogy mennyire tudja sikeresen alkalmazni a varázseszközöket. Megjegyzés:
amikor azonosítani próbálsz egy tárgyat a játék automatikusan a Készítmények
képességet fogja használni.
MITOLÓGIA: Szörnyek azonosításának a képessége. Amikor előhozod a szörny információs
panelt (jobbklikk a szörnyön), a játék automatikusan a legmagasabb Mitológia
képességet fogja használni a társaságból.
KOMMUNIKÁCIÓ: Befolyásolja egy NPC hajlandóságát, hogy beszélgessen egy karakterrel.
TERVEZÉS: Sok számítás és tanulás hatására, meghatározza egy ezermester képességét,
hogy új dolgokat készítsen, vagy különböző eszközöket kezeljen.
VARÁZSLÁS: A varázslás tanulása. Nagy hatással van az újabb varázslatok megtanulására,
és arra, hogy milyen sikeres lesz az alkalmazott mágia.
ISTENSÉG: Isteni képességek tanulása, ami nagy hatással van az újabb papi varázslatok
elsajátítására, és arra, hogy milyen sikeres lesz az alkalmazott varázslat.
48
FÜGGELÉK ALKIMIA: Az alkímia tudományának ismerete. Nagy hatással van az alkimista mágiák
elsajátítására, és arra, hogy mekkora hatása lesz az alkalmazott varázslatnak.
TELEPÁTIA: A telepátia tudománya. Nagy hatással van a telepatikus varázslatok elsajátítására,
és arra, hogy menniyre hatékony az alkalmazott varázslat.
TŰZMÁGIA: A tűz kezelésének a képessége. A tűzmágia nagy hatással van a tűzmágia varázslatainak
elsajátítására, és azt is befolyásolja, hogy mennyire sikeres az alkalmazott varázslat.
VÍZMÁGIA: A víz kezelésének tudománya. A vízmágia nagy hatással van a víz birodalmának
varázslataira, és arra, hogy mennyire hatékony az alkalmazott varázslat.
LEVEGŐMÁGIA: A levegő birodalmába tartozó varázslatok kezelésének tudománya,
mely nagy hatással van rá, hogy milyen mágiákat sajátíthatsz el, és hogy azok mennyire
hatékonyak.
FÖLDMÁGIA: A föld birodalmába tartozó mágiák tudománya. Nagy hatással van az
idetartozó varázslatok elsajátítására, és alkalmazására.
MENTÁLIS MÁGIA: A mentális képességek birodalmába tartozó varázslatok ismerete.
Nagy hatással van rá, hogy milyen varázslatokat sajátíthatsz el, és hogy azokat mekkora
hatékonysággal tudod alkalmazni.
ISTENI MÁGIA: Az isteni erők alkalmazásának tudománya. Nagy hatással van a varázslatok sikerére,
és a varázslatpontokra. Még alacsony szinten is védi a karaktert az egyéb varázslatoktól.
JÁRTASSÁGOK
ERŐCSAPÁS: Bármilyen fegyver használatának képessége közelharcban úgy, hogy a lehető
legnagyobb csapást mérje az ellenfélre.
ERŐDOBÁS: Varázslat alkalmazásának a képessége erővel, ami megnöveli az eredeti hatást
és időtartamot, megnehezítve a védekezést ellene.
VASAKARAT: Erős mentális és fi zikai akarat, ami megnöveli a karakter ellenállását a
varázslatokkal és a fi zikai sérülésekkel szemben.
VASBŐR: Megerősített mentális és fi zikai akarat, ami lehetővé teszi a karakternek, hogy
csökkentse a fi zikai sérüléseket. A varázslatokkal szemben ez a képesség hatástalan.
VISSZAVERŐDÉS: Megnöveli a karakter fegyverzetosztályát, lehetővé téve gyorsabb mozgást.
KÍGYÓMOZGÁS: Lehetővé teszi a karakter számára, hogy villámgyorsan mozogjon.
SASSZEM: Rendkívüli célzó képesség távolsági fegyver használata esetén.
49
FÜGGELÉK
Függelék 5: Játékbeállítások
A beállítások (Options) megjelenítéséhez kattints a felszerelések ikonra a játékképernyőn.
Itt hangolhatod be ízlésednek megfelelően a Wizardr-t.
Általános beállítások
Itt állíthatod be a játék általános beállításait, mint pl. a teljesítmény beállítások. Ha lassabb
processzorod van, beállíthatod a gépednek optimális teljesítményt, a következő beállítási
lehetőségekkel:
• Combat Speed (Harc sebessége): Meghatározza a harc sebességét, úgy, hogy megváltoztatja
a támadások közötti szünetet.
• Text Display Speed (Szövegkijelzés sebessége): Meghatározza a szövegek a képernyőn
megjelenő szövegek cserélődésének sebességét a párbeszédek, üzenetek, stb. alatt.
• Monster Movement Speed (Szörny mozgás sebessége) (1x, 3x, 5x): Az alapértelmezett
beállítás 1.5x normális sebesség, ez határozza meg a szörnyek mozgási sebességét.
• Diffi culty Level (Nehézségi szint): Beállítja a nehézségi szintet, ami háromféle lehet:
Novice (Kezdő), Normal (Normális) vagy Expert (Mester). A Wizardry 8 az első indítás
alkalmával megkérdezi, hogy milyen nehézségi szinten akarsz játszani (Megjegyzés:
Az Iron Man opciót nem kacsolhatod ki/be, ha elkezdted a játékot.)
• Combat Mode (Harci mód): Két lehetőség közül választhatsz: Phased (Szakaszos) és
Continuous (Folyamatos). A szakaszos (Phased) választás esetén lehetőséged van minden
mozzanat kontrolálására egy küzdelmi körön belül. Folyamatos (Continuous) esetén
megközelítőleg valósidejű harcot eredményez. Bővebb információért lásd a Harc
részt a kézikönyvben.
• Camera Auto-Rotation (Automatikus kameramozgás) (Harcban): A Snap (Gyors), Pan
(Pásztázás) és Off (Ki) lehetőségek közül választhatsz. Pásztázás esetén (Pan) a kamera
automatikusan a célpontok között mozog. Gyors kameramozgás esetén (Snap) egyikről
a másikra ugrik. Ha kikapcsolod (Off ) a kamera a te beállításod szerint marad.
• Egérnézet: Ki/be kapcsolhatod a jobb egérgombbal az egérrel való nézelődést, egyébként
pedig a a jobb egérgomb lenyomása mellett nézelődhetsz az egér segítségével.
• Nézet fi nomítása: A kamera mozgásának fi nomságát állíthatod be, egérrel való kameramozgatás
esetén. Kapcsold ki (OFF), ha darabosabb mozgatást akarsz.
• Invert Mouse Y-Axis (Egér Y kordinátájának invertálása): Egérnézet (mouselooking)
esetén megfordítja az Y tengelyt.
• Stop Movement for Game Events (Mozgás megállítása játékbeli esemény esetén): Ha
a társaság talál valamit, lát valamit, vagy egy fontos üzenetet kap, akkor megállítja a
karaktereket.
• Autotarget Single-Target Spells (Automatikus célpontkeresés): Ha be van kapcsolva
(ON), akkor a karakter, amelyik egy célpontra alkalmaz varázslatot, mitn pl. Energialöket
(Energy Blast), automatikusan új célpontot keres, ha az előző célpont meghal,
mielőtt befelyezné a varázslatot.
• Auto-advance to Next Character (Automatikus karakterváltás): Csatában harc után a
Wizardry automatikusan kiválasztja a következő karaktert.
50
FÜGGELÉK • Autoswap Weapons (Fegyverek automatikus cseréje): Ha be van kapcsolva (ON), a
karaktereid automatikusan switch váltogatják fegyvereiket, a harci helyzetnek megfelelően.
Például ha a harcosodnak a fő fegyvere a kard és íj a másodlagos fegyvere és az
ellenfele kikerül a kard hatósugarából, a harcosod automatikusan átvált az íjra. Ha azt
akarod, hogy te mondd meg, hogy mikor milyen fegyvert használjon a harcosod, akkor
egyszerűen kapcsold ki (OFF).
• Autosave game (Automatikus mentés): Ezzel a beállítással ötpercenként automatikusan
menti a játék állását az “Autosave” nevű fi leban. Ha éppen harcolsz, akkor az automatikus
metés a harc után fog megtörténni. Lehetőséged van gyormentést is végezned,
ha megnyomod a “Q” billentyűt. Ekkor három különböző mentés jöhet létre “Quick
1”, “Quick 2”, és “Quick 3” néven.
• Tooltip Delay (Tippek megjelenése): A tippek megjelenésének hosszúságát állíthatod be.
• Simplifi ed NPC Interaction (Egyszerűsített NPC): Ha bekapcsolod (ON), ez a lehetúség
automatikusan különböző kulcsszavakat ad a kulcsszólistádhoz, ha egy NPC-vel beszélsz.
Ha ki van kapcsolva (OFF), csak néhány kulcsszó aódik automatikusan a listához. Természetesen
lehetőséged van annyi kulcsszót adnod a listához, amennyit szeretnél.
• Verbose Combat Messages (Részletes harciüzenetek): Kapcsold be (ON) ezt a lehetőséget,
ha azt akarod, hogy ha a lehető legrészletesebb harciüzeneteket kapd meg, beleértve
a támadófelületet (karok, lábak, stb.).
• CTRL Right Click For Info (CTRL-Jobb klikk infó): Ha bekapcsolod (ON), és nyomva
tartod a CTRL bilentyűt és jobb egérkattintásra egy szörnyön vagy eszközön megjeleníti
az információs panelt. Akkor hasznos, ha az egeret mozgásra használod. (Lásd
még a Egérnézetet feljebb.)
• Popup Skill Messages (Felbukkanó ügyességi üzenetek): Ha be van kapcsolva (ON), az
ügyességi pontok növekedésének üzenetei megjelnneke egy külön felbukkanó ablakban.
HA ki van kapcsolva (OFF), az ügyességi pontok növekedésének üzenetei a rendes
üzenet ablakban jelennek meg.
• Show Hit Points Numerically (Számszerű találati pontok): Bekapcsolt állapotban (ON),
a Wizardry 8 a karakter találati pontjait grafi kusan és számszerűen fogja megjeleníteni
a játékképernyőn.
• Autoscroll Combat Messages (Görgő harci üzentek): Ha ki van kapcsolva (OFF), a
harci üzentek egyenként jelennek meg. Ha viszont be van kapcsolva (ON), az üzenetek
minden egyes szörny vagy karakter támadásakor, megjelennek a képernyő felső részén.
Ez könnyebbé teheti a harc helyzetének követését.
51
FÜGGELÉK
Hangbeállítások (Audio Options)
A hangbeállításoknál határozhatod mg azt, hogy hogyan és miként szólaljanak meg a
hangszóróid. Ez hasznos lehet például, ha nem akarod, hogy hajnali 4 órakor a szomszédok
a falon keresztül dörömböljenek.
• Music Volume (Zene hangereje): Beállítja a játék háttérzenéjének hangerejét.
• Sound Eff ects Volume (Hanghatások hangereje): Beállíthatod a környezeti, harci, stb.
zajok hangerejét.
• Footsteps Volume (Lépések hangerje): Ezzel állíthatod be a lépések zaját a halktól egészen
a dübörgőig.
• Speech Volume (Beszéd hangereje): A karakter beszédének hangerejét állíthatod be a
suttogótól a kiabálósig.
• Player Character Confi rmations (Játékos karakter visszajelzése): Meghatározza, hogy
a karaktered szóban megerősítse a kapott parancsot.
• Player Character Subtitles (Játékos karakter feliratozása): Beállításával (ON) a karakter
beszédének szövegét jelenítheted meg.
Képernyőbeállítások (Video Options)
A képernyőbeállításokkal hangolhatod be, hogy a Wizardry 8 mennyire használja ki a
géped erőforrásait. Ha túl lassan futna a program, ezekkel a beállításokkal optimalizálhatod
a gépedhez a program teljesítményét.
• Gamma Brightness (Gamma fényerő): Beállítja a képernyő világosságát. Magas értékre
állítva kifakítja a színeket, ezenfelül néhány renderelési módban nem alkalmazható
(pl. OpenGL).
• Video Sync (Video szinkronizálás): A képfrissítést szinkronizálja a képernyő képfrissítésével,
és csökkenti a szaggatást egérnézet vagy gyors mozgás esetén. Kapcsold ki
(OFF), ha javítani akarod a felbontást.
• Smooth Monster Animations (Szörnyek mozdulatainak fi nomítása): A szörnyek mozdulatait
fi nomítja. Kikapcsolásával (OFF) növelheted a felbontást.
• Smooth World Animations (Környezeti animációs fi nomítása): A környezeti animációkat
fi nomítja. Kikapcsolásával (OFF) növelheted a felbontást.
• High Texture Detail (Nagyfelbontású textúrák): Megnöveli a közeli tárgy részletességét.
Ez a lehetőség több videó- és rendszermemóriát igényel.
• Monster Shadows (Szörnyek árnyéka): Megjeleníti a szörnyek árnyékát. Kikapcsolásával
(OFF) növelheted a felbontást.
• Additional Animations (Kiegészítő animációk): További animációk megjelenítését teszi
lehetővé a szörnyeg és NPC-k esetében. Több rendszermemóriát igényel.
• Correct for Blurred Text (Elmosódott szövegek javítása): Némely videó meghajtó képes
elmosódott szövegek létrehozására. Ha ezt tapasztalod, próbáld meg ennek a beállításnak
a kikapcsolásával helyrehozni a hibát. Ha így sem sikerülne, akkor menj aludni.
• Mesh Sky (Égbolt): Textúrázott égbolt bekapcsolása, Nappal, Holddal és felhőkkel. Ha
ki van kapcsolva, csak egyszínű égboltot kapsz, ráadásul a felbontás is nagyobb lesz.
52
FÜGGELÉK • Simítás: A textúrákat kisimítja csökkentve ezzel az érdes sarkokat. Kikapcsolásával
(OFF) növelheted a felbontást.
• Textúra memória: A textúra memóriát optimalizálja úgy, hogy kisebb textúrákat készít a
távolabbi objektumoknak, ahol a nagyfelbontású textúrákat már úgysem látnád. Ajánlott
ezt bekapcsolni, mert jelentősen növeli a teljesítményt. Amennyiben valami hibát
tapasztalnál a textúrákkal, akkor javasoljuk, hogy kapcsold ki (OFF). Némely video
vezérlő nem tudja rendesen alkalmazni a textúra memória technikát.
• High Texture Cache (Nagy textúra gyorstár): A rendszermemóriában tárolja a textúrákat,
és így gyorsabb teljesítményű lesz, mintha a merevlemezről kéne betöltenie azokat.
Több rendszermemóriát igényel.
• Missile Lights (Lövedék fények): Bekapcsolja a lövedékék dinamikus fényeit. Lassabb
gépeken ez zavaróan lelassíthatja a játékot.
Bilenytyűzet beállításai (Keyboard Options)
A legtöbb műveletnek a Wizardry 8-ban van gyorsbillentyű kombinációja. A legtöbb esetben
a “Q” billentyű megnyomásával bármikor gyorsmentést végezhetsz.
Ha szeretnéd, újradefi niálhatod ezeket a gyorsbillentyűket, a következő módon:
• Kattints a billentyűzet-re (Keyboard) a beállítások (Options) képernyőn.
• Kattints az aktuális billentyű nevére, hogy kijelöld (zöld színű lesz).
• Nyomd meg az új billentyűt. A parancs az új billentyűre aktiválódik.
Ha nem tetszene az általad beállított konfi guráció, akkor bármikor visszaállíthatod az
alapértelmezett beállításokat, ha rákattintasz a „Restore Defaults”-ra.
Beállíható billentyűzet parancsok
Mozgató billentyűk (Movement Keys)
Move Forward (Előre) Up Arrow (Előre nyíl)
(Shift + Előre nyíl: Futás előre)
Move Backward (Hátra) Down Arrow (Hátra nyíl)
(Shift + Hátra nyíl: Futás hátra)
Turn Left (Balrafordulás) Left Arrow (Balra nyíl)
(Shift + Balra nyíl: Balrafutás)
Turn Right (Jobbrafordulás) Right Arrow (Jobbra nyíl)
(Shift + Jobbranyí: Jobbrafutás)
Strafe Left (Lépés balra) 0 a Numerikus Billentyűzeten
(Shift + 0: Futás balraoldalazva)
Strafe Right (Lépés jobbra) . a Numerikus Billentyűzeten
(Shift + .: Futás jobbraoldalazva)
Look Up (Felnézés) 8 a Numerikus Billentyűzeten
Look Down (Lenézés) 2 a Numerikus Billentyűzeten
Look Level 5 a Numerikus Billentyűzeten
53
FÜGGELÉK
Kezelőfelület billentyűi (Interface Keys)
Pause Game (Szünet) Pause
Next Screen Layout
(következő képernyő megjelenítése) Backspace
Previous Screen Layout
(előző képernyő megjelenítése) Shift + Backspace
Automap (Autotérkép) Tab
Options (Beállítások) O
Use Eszköz (Eszköz használata) U
Use Last Eszköz (Utolsó eszköz használata) Shift + U
Cast Spell (Varázslat használata) M
Cast Last Spell (Utolsó varázslat használata) Shift + M
Inventory (Leltár) I
Camp (Guggolás) C
Toggle Search Mode
(Kereső mód aktiválása) S
Toggle Combat Mode
(Harci mód aktiválása) `
Toggle Radar Zoom
(Radar nagyítás aktiválása) Z
Replay Last Quote (Utolsó idézet) ‘
Swap Weapons (Fegyverváltás) W
Swap All Weapons
(Összes fegyver váltása) Shift + W
Quick Save (Gyorsmentés) Q
Load (Betöltés) Shift + Q
PC billentyűk (PC Selection Keys)
PC 1 kiválasztása 1
PC 2 kiválasztása 2
PC 3 kiválasztása 3
PC 4 kiválasztása 4
PC 5 kiválasztása 5
PC 6 kiválasztása 6
1. újonc karakter kiválasztása 7
2. újonc karakter kiválasztása 8
54
FÜGGELÉK Szövegmező billentyűk (Text Box Keys)
Lapozás felfele Page Up
Lapozás lefele Page Down
Szövegmező teteje Home
Szövegmező alja End
Szövegmező törlése Delete
Harci billentyűk (Combat Keys)
ENTER Harci kör kezdése
\ Folyamatos harc bekapcsolása
SPACEBAR Kamera nézet váltása
N Előző/következő célpont kiválasztása
A Támadás
K „Vadulás”
B Lélegzés
T Halhatatlanság
Y Imádkozás
D Védekezés
P Védelmezés
E Felszerelés
R Társaság mozgás
SHIFT + R Társaság futás
L Utolsó harci művelet
A fenti beállítható gyorsbillentyűk mellett van néhány nem beállítható billentyűparancs
is.
Nem beállítható billentyűparancsok
Eszköz betétele a leltárba Jobbklikk nyovatartása az eszköz képen
Szörny/eszköz animálásának szöneteltetése CTRL killenytű nyomvatartása
Szörnycsoportok közötti ugrálás CTRL + balklikk a szörnycsoporton
Célpont váltása Válaszd ki a támadót, majd balklikk az új
célponton
Újracélzás vagy Eszközhasználat Jobb klikk a képre, vagy az ikonra
Mindenki egy célpontra Tartsd lenyomva a SHIFT billentyűt,
majd balklikk a célponton
Játék betöltése (Load Game)
A „Load Game” képernyő a mentett játékállások listáját mutatja. Játék betöltéséhez először
válaszd ki a betölteni kívánt játékot, majd kattints a „Load” gombra a képernyő alján.
55
FÜGGELÉK
Játék mentése (Save Game)
Játék mentéséhez menj a beállítások (Options) menübe és kattints a „Save Game”-re. Új
mentési pozíció jelenik meg egy kis képpel, amit a játékban épp látsz. Adj nevet az elmentésednek
és nyomd meg az ENTER-t. A régebbi mentéseket természetesen felülírhatod.
Megjegyzés: gyormentéseket is végezhetsz játék közben, ha megnyomod a “Q” billentyűt.
A Játék automatikusan elmentődik a három lehetséges gyorsmentési helyre.
56
FÜGGELÉK

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése